matprat

2013-07-15 23:05:00 i mat, workout,

jag är en sucker för nystarter. måndagar, månader, efter semestern, nästa gång jag handlar. det mesta funkar, och allt som oftast kan jag hitta en anledning att börja på nytt. göra om, göra rätt. inte för att jag nödvändigtvis måste ha gjort fel innan, men strävan efter att vara bäst finns alltid där, och vad jag än gör kan jag alltid göra det lite bättre. förr skapade denna livsfilosofi bara problem. numera väljer jag att se det som något positivt. en strävan som gör att jag når mina mål. en envishet som tar mig dit jag vill, och en viljestyrka som får mig att hitta mitt bästa jag. varje måndag, månad, efter semestern eller nästa gång jag handlar.
 
i lördags var jag och kristine på harrytur till sverige. (för er svenskar som inte förstår: harrytur är när man åker över gränsen och köper billig, svensk mat. superbra grej!) vi var till nordby, som är ett stort köpcenter med inte bara matbutik utan även kläder, sportbutiker, prylar och caféer. typisk nystart-material. jag köpte på mig mängder av keso, kvarg, olika quorn-produkter, naturligt jordnötssmör och low carb-nudlar. inne på rusta hittade jag en billig matvåg, och när jag väl kom hem igår efter en heldag på stranden och lite häng med emilia, anton och adam satte jag igång att väga, räkna och kolla upp min kost.
 
jag har länge anat att jag inte käkar tillräckligt med mat, att jag ligger på kaloriunderskott och att jag inte får i mig allt vad jag behöver när jag tränar som jag gör. så. detta nya projekt handlar om att se till att jag äter tillräckligt och får i mig nog. mycket proteiner, lagom av fina fetter och lite kolhydrater. allt för att min kropp ska må så bra som möjligt och sluta käka upp sig själv. jag gjorde i ordning en hel hög med matlådor och idag känns det som att jag inte gjort annat än hängt på bakrummet och ätit.
 
dagens special blev kesokvarg med hemgjord müsli till frukost, wok med quornbitar till lunch och quornfärs, grönsaker och keso till middag. blomkål, ägg, jordnötssmör och en proteinbar däremellan, två och en halv liter vatten samt pwo före och aminosyror före och efter träning . 1672 kcal, 113 g protein, 79 g kolisar och 101 g fett.
 
efter nio och en halv timme på jobb tog jag mig efter många om och men till gymmet för en halvtimme på crosstrainern och en timmes pump på armar och axlar. och nu, när jag har kraschlandat i sängen, känns kroppen härligt påfylld och väääldigt trött.  är så jävla nöjd över mig själv idag. det ska jag ha. imorgon ska jag upp tidigt och packa matlådor och träningsbag för att sen vara på jobbet redan tio i nio. då ska siv lära mig att öppna butiken. life's good. vi hörs!
 
   
före, under och efter pass. härliga kropp som fungerar, bara sådär!
 

kommentarer

kommentera här
publiceras ej