hej, nu är jag göteborgare!

2014-09-20 19:54:00 i isabell,

nu idag, vid just denna tid, är det fyra veckor sen jag steg av bussen på nils ericson-terminalen här i göteborg. med ryggsäck på ryggen släpade jag mina två dödstunga resväskor, min stora bag och mina båda tygpåsar ut till mölndal, uppför trappor och in i en lägenhet som från och med denna stund är mitt hem. ytterligare ett hem. vänjer mig inte av vid det där, och det är ganska förvirrande - att åka hem till uppsala, hem till oslo och nu alltså även hem till göteborg! fast samtidigt är det ju väldigt fint, och priviligerat, att ha tre ställen jag kallar hemma.
 
det känns faktiskt ovanligt självklart att bo i göteborg. det känns ovanligt självklart att cykla omkring på gatorna här. ovanligt självklart att traska omkring mellan salarna och i korridorerna i skolan, även fast jag såklart inte hittar någonstans och så ofta jag kan ser till att ha en ledsagare med mig. ja, det kändes till och med självklart att ta bussen till borås här om dagen! som om jag alltid har bott här. som om jag alltid ska bo här. och åter igen får jag det bekräftat för mig, det jag redan vet, att jag är på rätt spår.
 
för några veckor sen hade jag ett samtal med en speciell kvinna. "målet på din väg är redan satt", sa hon. "ingen väg i livet är spikrak. självklart kommer du att tappa bort stigen och ta omvägar, men var inte orolig. du kan inte gå fel. i slutändan hamnar du där du ska." jag vet. jag vet det. jag känner det så väl och jag får det bevisat för mig hela, hela tiden.
 
jag har en anteckning i mobilen som är så fylld av energi och livslust att jag blir alldeles tårögd bara jag läser den. haha. det är fånigt egentligen, att jag nästan börjar gråta av mina egna ord. men so be it, jag har det bara så otroligt fint! livet är så snällt, så snällt mot mig! en dag när jag inte har något annat att skriva ska du få se.
 
och om du fortfarande undrar - allt är verkligen bra! skolan är kul, intressant och givande. jag har börjat sjunga i kör igen, och en "glee-club"! jag lär mig av mig själv varje dag, utsätts för nya situationer att hantera och ta vara på hela tiden. jag har en hel hög av nya, härliga, spännande och vackra själar runt omkring mig som jag längtar efter att få lära känna bättre. att få utvecklas med och vid sidan av, och att genom dom få möjligheten att öppna upp mig själv ännu mer. alltid i utveckling. alltid i förbättring. alltid mot målet att vara ren och ljus.
 
idag har jag haft en av mina bästa dagar i göteborg, utan att någonting speciellt har hänt. tillsammans med två av dessa nya, väldigt fina personer har jag varit på bondens marknad och köpt bra grönsaker. vi har varit på loppis, jag har köpt en jättefin klänning för inga pengar alls och sen har vi spenderat hela eftermiddagen halvliggandes i en soffa på en uteservering vid en liten sjö, pratandes i flera timmar. och solen har skinit och det har varit sådär sommarvarmt men ändå för-höstigt ute. underbara liv. all is well. all is love and all is light. tack!

kommentarer

postat av: Mamman

2014-09-20 20:35:38

Och mamman har fått ett upplyftande samtal med dig,nu mår jag bra!Och tänk nu ses vi om en liten vecka,Pusspuss!

kommentera här
publiceras ej