längta, längta, vänta

2013-10-13 10:40:00 i isabell,

det här med saker man ser fram emot. sånt man längtar till, räknar dagarna till, och tiden tills dess bara sniglar sig fram. varje dag är ofantligt lång och veckorna som vanligtvis brukar gå relativt snabbt verkar nu ha fastnat i seg kola. rör sig knappt alls. man längtar och längtar och väntar och väntar, men knappt någonting händer.
 
så är det inte nu. det känns som igår som jag fattade beslutet och faktiskt satte mig ner och beställde biljetter, fast det egentligen var i juni. herregud! tre och en halv månad sen! och här sitter jag nu, på gardermoen, omgiven av vänner och med ett härligt pirr i hela kroppen. säger bara ett ord: miami.
 
var tog tiden egentligen vägen? jo, timmar, dagar, veckor har försvunnit och fångats upp hos och bland nära och kära, genom härliga nätter med vin och på dansgolv, på avslappnade kvällar i soffan med stickning och film, under svettiga träningspass både inne och ute. bra tid. härliga pit-stops. enligt
mig det bästa sättet att få tiden att gå.
 
och nu måste jag sluta. jag ska boarda ett plan mot oktober månads äventyr. M TO THE I TO THE AMI!
 
 

kommentarer

kommentera här
publiceras ej