säg: omelett!

2013-05-22 13:56:37 i mat,

 
det händer ganska ofta att jag får för mig att jag tycker om saker jag egentligen inte alls är särskilt förtjust i. som för några veckor sen, när jag köpte på mig en massa squash som sen låg och ruttnade på köksbänken. eller idag, när magen kurrade och jag tittade i kylen efter någonting att laga lunch på. ägg, en halv tomat och en bit paprika. "hurra!", tänkte jag, "nu kan jag göra omelett!" problem is: omelett är inte så jäkla kul. konsistensen är lite knepig, det smakar alltför mycket ägg (duh) och paprikan var alldeles för hård eftersom jag inte klarar av att steka. tur då att jag är så snål som jag är, för med hjälp av en massa vatten och ett säkert grepp om näsan ligger nu denna cirkel och skvalpar i magen. bra grund, för nu sticker jag ner på gymmet för tjugo korta intervaller och en intensiv core-cirkel. häppåre!

kommentarer

kommentera här
publiceras ej