tiden går så fort!

2013-05-20 22:48:00 i isabell,

dagarna bara rusar förbi. jag har sagt det förr, jag säger det igen. det är härligt och lite stressande på samma gång. mest härligt. bestämmer mig för att låta det vara så, och istället för att leva som att varje dag var den sista försöker jag leva som att det vore den första. låta impulser styra så gott det går. planering krävs ju, det är klart, men på den lilla fritid jag har tillåter jag mig bara göra saker jag har lust till. tecknar. dricker vin i parken. solar på balkongen. träffar vänner. lyssnar på podcasts och tar en promenad. sånt som sommaren är till för! avslappning, energigivande aktiviteter och spontanitet.
 
hamburg var fantastiskt. fin stad och fina människor. tisdagen fylldes av workshops och seminarier från morgon till kväll. hann med en galen och rolig utekväll med nya bekanta och på onsdagen var det sight seeing i strålande solsken! väl hemkommen var det långhelg på schemat. på torsdagen var vi på parkteatret och lyssnade på fantastiska wintergatan och dansade tills vi inte orkade mer. på fredagen var det 17 maj, jag firade först i kojan och sen på hausmania med bara dom bästa människorna! på lördagen kom kristine med väninna över och såg på eurovision och söndagen spenderades på takterassen. jag och emilia låg utslagna i varsin solstol och visst fick vi färg.. inatt kunde jag inte vända mig i sängen för att jag har bränt mig så jävligt.
 
nu ska jag gå och lägga mig och samla energi inför ännu en proppfull vecka. förutom annat skolarbete och mina vanliga 15 timmars jobb står läkarbesök, inövning av presentationstext, urban training, födelsedagsfirande och examensarbete på schemat. imorgon ska jag få plåta sanna och anniken, på onsdag tar vi om emilias bilder, torsdag malin och förhoppningsvis lyckas jag övertala mina sista två aspiranter och får klämt in dom där emellan. blir bra. jag är taggad!
 
   
 
hamburg, fina vänner och en solbränd mage.

kommentarer

kommentera här
publiceras ej