sånt jag blir glad av

2014-09-23 23:47:30 i isabell,

SO WHO'S IT GONNA BE WHAT AM I GONNA DO AS AN OUTCAST
 
jag springer fort, fort från bussen, kan inte stoppa mig själv, jag är glad att det är sent och mörkt och natt ute, för hade någon sett mig nu hade dom antagligen tittat konstigt på mig eller skrattat och fått mig ur mitt löjligt euforiska tillstånd
 
AND HOW AM I'M GONNA KNOW IS SOMEONE GONNA SHOW ME THE OUTCAST
 
jag springer och hoppar och så - pang - lurarna lossas från mobilen och nycklarna ramlar ur fickan, det är tyst, det är helt tyst omkring mig, mobilen har slagit i backen men klarat sig som så många gånger förut och jag skrattar högt, plockar upp mina tömda fickor, stoppar lurarna i öronen och springer vidare med tunga dr martens mot regnvåt asfalt
 
AND THOUGH I MAY SEEM CONFIDENT 
 
duns, duns, duns, håller händerna i fickan medan jag springer, håller sakerna kvar och känner mig som en pingvin, en jävligt snabb pingvin, låser upp porten, tar trappstegen två och två och livet är så härligt, livet går så fort, så jävla fort
 
THE PLAIN TRUTH IS I'M SCARED YEAH SHITLESS
 
jag har druckit öl med sofia, vi har pratat om viktiga saker och oviktiga saker och skrattat och löjlat oss och josefin från klassen var där och hängde med oss ett tag och vi pratade ännu mer löjliga saker och det är så jävla härligt att finnas till och jag ska upp åtta imorgon och borde sovit för ett par timmar sen men jag kan inte låta bli för kvällar som dom här känner jag mig så jävla levande
 
OH I'M LOSING SIGHT
 
och det finns happy songs som är bra att bli glad av och det finns happy songs som är bra att leva till och ikväll har jag en levande låt på repeat, jag säger det igen, det är så jävla fantastiskt att allting går bra, att allting fungerar och att jag är här och nu ligger jag i sängen och fnissar åt mig själv och imorgon kommer jag att läsa det här och fnissa ännu mer, det är löjligt och lustigt och härligt, härligt och löjligt och lustigt och alldeles, alldeles underbart för fan vad levande jag är, fan vad jag finns till, fan vad jag finns till
 
FAN vad jag finns till.
fan vad FINT det är.

kommentarer

kommentera här
publiceras ej