dagar som bara är bra!

2013-05-28 10:40:52 i isabell,

det är en sån där morgon då jag tycker lite synd om fröken eide som delar lägenhet med mig, för den här morgonen låter jag, och jag låter högt! spelar musik, bråkar med stavmixern och springer i hallen, men! det är en sån dag då jag struntar i att regnet hänger i luften, att det är kallt som slutet av september och inte maj, att jag egentligen har alldeles för mycket att göra för att sitta här och plita. morgnar är heliga för mig, jag har märkt att jag inte riktigt fungerar optimalt när jag tvingas stressa och ha bråttom. jag vill hinna duscha, sminka mig, byta kläder fyra gånger, äta frukost i sakta mak, packa väskan och vara säker på att jag inte glömmer något. andas lite.
 
och det har hänt allt oftare på senaste tiden, att den här barnsliga, okontrollerade känslan av ren GLÄDJE infinner sig. det är fantastiskt! det är härligt! jag flyter nöjt med, delar ut leenden till alla som vill ta emot ett, späder på känslan med bra musik i lurarna och skuttar fram sådär fånigt som jag alltid gör när jag tänker att ingen ser. låtsas att jag är med i en musikvideo och liksom dansar fram. haha.
 
ska alldeles strax ta mig ner på skolan för examensjobb. har vägledningssamtal efter lunch och i eftermiddag blir det jobb med alla fina tjejer i butiken, och så avslutar jag dagen med ett styrkepass hos min grymma pt. jag har bra energier i både kropp och själ, så träningen ikväll kommer bli awesome, det känner jag redan nu. har dessutom världens mastigaste matsäckspåse med mig idag så det kommer inte gå någon nöd på mig!
 
 

kommentarer

kommentera här
publiceras ej