dilemmat om måndagsmorgnar

2013-08-20 00:00:37 i isabell, workout,

måndagar kan vara så grå. efter en härlig helg ska man tillbaka till vardagen. upp alltför tidigt, sömndrucken med håret på ända. ögonenlocken hänger och påsarna under ögonen liksom trycker uppåt så man bara ser genom smala springor. långsamt segar man sig in i duschen, blir knappast piggare av det varma vattnet, bara blöt, och så fort man kliver ut och in i handduken påminns man om att det inte direkt är sommar längre. golvet är kallt. tassar på tå tillbaka till sovrummet, bylsar på sig så mycket kläder som möjligt för att sluta huttra. och fast man har masat sig upp i god tid blir det alltid bråttom, bråttom och plötsligt måste man springa till cykeln och sen trampa som en galning för att med svetten rinnande längs ryggen stämpla sig in en minut innan man börjar jobba.
 
det här är mer regel än undantag för denna fröken. så även denna morgon. i lördags var vi på fest till tidig morgon, och med bara 11 timmars sömn från lördag till måndag var jag knappast utvilad när klockan ringde denna måndagsmorgon. dessutom drömde jag en massa knasigt inatt och pratade en hel del, så det känns som att jag har varit vaken halva natten.
 
men trots det, trots allt detta jävliga gillar jag ändå måndagar. jag gillar det här med att starta på nytt, kalendern i telefonen byter rad, vi sätter upp en ny vaktlista på jobbet och budgeten ställs om på noll. det som har varit har varit och livet känns liksom färskt, fräscht och spännande! plötsligt har jag, till skillad från söndagkvällar, hundra saker att se fram emot, jag skriver listor på saker jag ska hinna med just denna veckan och när jag lägger mig längtar jag till nästa dag.
 
vad jag såg fram emot och som lyckades dra mig upp denna gråkalla morgon? kvällsträning i s:t hanshaugen-parken. att vi dessutom skulle vara på ett nytt ställe och alltså göra nya grejer var också himla exciting. jag hade planerat och packat ner ett gäng matlådor, härligt sprängfyllda av energi, och med en celcius och en snabb pwo i magen var jag supertaggad! vi fick improvisera lite, min högerarm har knasat till sig och det verkar som att en sena i armbågen inte riktigt vill samarbeta för jag kan inte sträcka ut armen helt utan att det smärtar som fan.. men dagens pass innefattade tre rundor med intervaller av sidohopp, jogg med höga knälyft och bakåtspark och box-löp på en stubbe, tre rundor med baklängesgång med pt-rep, burpees och magträning, tre rundor med jägarvila, bulgariska utfall, backintervall och säteaktiverande planka och så ett par rundor med rodd med pt-rep och par-situps. jag var härligt trött och sliten men samtidigt full av ny energi efter timmens slut! jag blir så fascinerad av den där känslan. känslan av att vara helt utpumpad, men samtidigt starkast i världen. mitt starkaste jag. mitt bästa jag. för fy fan vad jag är bra!
 
och resten av veckan är också späckad av härliga pass. imorgon ska jag på corebar HIT efter jobbet. på onsdag kväll har jag pt-timme med anniken och på torsdag gratis pt-timme med en instruktör på elixia. på fredag tar jag antagligen vilodag, för i helgen har anniken corebar-masterclass som jag vill vara med på. i alla fall på söndag. möjligen också på lördag. blir en härlig vecka. och nu ska jag sova, så att det äntligen kan bli imorgon.
 
och förresten. en annan anledning till att denna näst sista måndagen i augusti har varit en speciellt fantastisk en, är att inatt föddes lilla maya lykke. max lillasyster och min fina kusins och pers lilla dotter. bara det är ju en sensation som får håren att resa sig och mig att börja grina lite.

kommentarer

kommentera här
publiceras ej