fåniga saker som gör mig glad ikväll

2013-04-24 23:53:00 i isabell,

i vanliga fall tar jag alltid till vara på strumpbyxor. oavsett maskor som gått eller trådar som repat upp sig. kan alltid vara bra att ha. nu hittar jag ett hål på ena tån och tar mig faktiskt för att slänga dom. så smyger jag ut i vardagsrummet där siri sitter i soffan och skrattar till något norskt humorprogram. jag hasar mig fram. glider runt, gör en snygg slide på det torra och lite kalla trägolvet. en sån grej som framkallar födelsedagskänslor hos mig. vissa saker har en tendens till det. nytvättade, stela lakan och att gå och lägga sig med blött hår är exempel på andra grejer. och så detta, att jag nu klättrar upp på den höga barstolen så att jag inte når ner med fötterna. äter rostad macka med mycket gurka och blandar ut vetegräs i apelsinjuicen så att den blir alldeles grön.
 
med en hög av grejer att bära in till sovrummet finns det inga händer kvar att öppna dörren med. jag får göra det med foten istället. fnissar för mig själv. fnissar ännu mer när jag slänger mig på sängen och öppnar burken med.. pepparkakor! fast det är april! dom delade ut gratis burkar på rimi, och jag äter dom i sängen! och i sängen har lakanet lagt sig som en lång korv i skarven i mitten för inatt har jag sovit som ett vilddjur. fniss igen!
 
och jag har spring i benen och en pirrig känsla i magen. egentligen helt utan grund. jag känner mig bara motiverad, dedikerad, allmänt peppad och taggad på livet! jag njuter till tusen här i mitt behagliga flow! och tänk, att snart är det maj, och jag har tusen saker att se fram emot. jag blir alldeles snurrig av att tänka på det!
 
fokuserar på nummer ett att se fram emot. tidigt imorgon ska jag till skolan och bygga klart modellen jag håller på med, ett av skolans rum i skala 1:25 med riktiga mått och inredning. imorgon ska jag tapetsera. sätta lister och bygga möbler. och ge min sovande inneboende lite kläder. det kliar redan i fingrarna!
 

kommentarer

kommentera här
publiceras ej