måndag från åtta till ett

2013-05-14 00:57:00 i isabell,

 
imorse vaknade jag med den här känslan av att ha alltför lite tid och alltför mycket att göra. jag gillar den känslan. faktiskt. den får mig att vara produktiv, effektiv, att lösa situationer med ett annat sinne, ett ovanligt sinne, den får mig att känna mig snabb och duktig!
 
emilia kom över på frukost och vi betade av några avsnitt weeds medan hon lånade tvättmaskinen och jag planerade och strukturerade dagen genom en lista. att göra-listor, finns det något härligare? kanske en hel del, säger ni, men jag älskar listor! speciellt att bocka av och stryka. se punkterna på listan bli färre och färre och till slut, förhoppningsvis, ta slut. och den där stunden efteråt, när man kan sjunka ner i soffan med gott samvete och slå på något hjärndött för en välförtjänt stund av avkoppling. nu hann jag ju inte med någon avkopplande stund och inte heller blev jag färdig med hela listan. dock har jag fått en hel del gjort, 13 av 15 punkter är i skrivande stund strukna och avklarade med gott resultat!
 
det enda som står kvar är utkastet till examensarbetet och presentationsjobbet. det tar jag imorgon på flyget. för nu, gott folk, ska jag slänga mig i sängen och intensivvila i tre och en halv timme innan jag gör mig klar för ännu en ny dag - men denna i hamburg! jag och ett gäng härliga människor tar ett par dagar fyllda av spännande seminarier och workshops och lite sight seeing, och som jag ser fram emot detta! livet ter sig stort och världen tornar upp sig framför mig. här är ett litet steg för att erövra den!

kommentarer

kommentera här
publiceras ej