det goda livet

2013-04-27 00:00:39 i isabell,

det ger mig så mycket, det här. att jag aktivt kan välja vad jag vill lägga min energi på. att jag har tid att resonera kring vad som är viktigt att lägga tid på och vad jag helt enkelt kan släppa och låta passera. det låter kanske fånigt när jag säger det, men jag märker så stor skillnad på mitt liv och min vardag när jag nu sorterar bland intrycken och bara behåller det bra. rensar bort det som bara smutsar ner. sparar på sånt jag kan plocka fram och bli barnsligt, hysteriskt glad över att tänka på.
 
småsaker. alla så till synes triviala ting som så lätt flyger förbi som ingenting.
 
idag: 1. jag har ritat en hund. påbörjat den tredje och sista delen av beställningsjobbet som jag vet kommer bli så himla fint. suttit med ritplattan i knät och pillat med pixlar på skärmen. ritat, suddat, ritat, suddat, färglagt, klippt och klistrat. den härliga, nöjda känslan när strecken blir som jag tänkt. 2. jag har äntligen fått tummen ur och pumpat mina nästan helt platta cykeldäck. slagit rekord i att cykla fort till jobbet! ringen kino - grensen, sex minuter. vinden i håret, regn på glasögonen och den somriga doften av våt asfalt. romantiskt, va? 3. det har varit sjukligt stressigt på jobbet med hur mycket kunder som helst och jag har älskat det! sprungit in och ut med kartonger, lämnat skor och städat, bemött människor med ett leende och bara fått nöjda kunder. positiv energi drar till sig positiv energi. och positiv energi som bemöts av mindre positiv kan höja den lägre ett par snäpp. plus plus plus är lika med plus.
 
och så har jag hunnit med två tvättmaskiner och nu luktar lägenheten fräscht av ren tvätt. har även fått lite häng och fniss med min bästa vän och imorgon ska vi fira en 30-åring och dansa natten lång.
 
nu när jag går och lägger mig ska jag kapsla in den här magiska känslan jag har i kroppen. så att jag vaknar med den imorgon också. det gör jag. låt oss alla ha en helg fylld av goda energier och strålande umgängen. livet er digg!

kommentarer

kommentera här
publiceras ej